.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيشنهاد جالب مورخ مازندراني به معاون رئیس جمهور ؛
اسم مازندران را برداريد و بنویسيد استان فرزند خوانده سمنان!
به آقای رئیس جمهور از طرف مردم ساری سلام برسانید و بفرمائید حالا که استان عزیز و نازنین سمنان آب خطیرکوه را گرفت ، یک نگاه هوس آلود به چشمه سورت در چهاردانگه ی ساری هم که دارد بخش هایی از مازندران را برای جور شدن بار سمنان به این استان دادند ، هزاران میلیارد تومان برای رفع تشنگی سمنان دارند هزینه می کنند ، کار را یکسره کنند
اسم مازندران را برداريد و بنویسيد استان فرزند خوانده سمنان!

حسین اسلامی،  رئیس کتابخانه و پژوهشکده فرهنگی مازندران شناسی در نامه ای به موسوی ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از مشکلات تامین زمین موزه در ساری را بیان داشتند یک نسخه از این نامه را با هم می خوانیم:

جناب آقای موسوی ؛
معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی
با سلام
همچنان داستان رنج آور طلسم موزه ساری است و این بخش تاریک از تاریخ ایران همچنان تکرار می شود که اگر شاه بخواهد در هشتاد سال پیش راه آهن از قلب سوادکوه می تواند بگذرد و اراده آدم را به رخ سواته کوه هم بکشد ، اگر رئیس جمهور اهل یزد باشد ، آب شیرین از سرچشمه زاینده رود هم به کویر می تواند برسد .

اگر رئیس جمهور اهل استان سمنان باشد ، آب شور دریای مازندران شیرین شده و به کویر سمنان هم می تواند برسد اما اگر رئیس مجلس نوری باشد مازندرانی ، ناگهان تهرانی می شود و رئیس مجلس آملی ، اصلا متولد نجف و اهل قم .
حالا مازندران مانده است که تا چه وقت باید تماشا کند و کار به جایی رسیده است که دارند ما را تماشا می کنند .

وقتی در همین اردیبهشت ۹۱ ، با معاون شما آقای صدرعاملی کلنگ موزه ساری را زدیم ، ناگهان دنیا به آخر رسید و میراث و برق و شهرداری و شورای شهر گفتند امکان ندارد که ۱۰۰ متر کابل فشار قوی را از ارتفاع ۱۰ متری به زیر زمین به عمق دومتری ببریم ، مگر سفر به کره مریخ است که شدنی باشد ، این کار اصلا شدنی نیست ، گفتند سرباز خانه را به موزه ساری می دهیم .

گفتند سربازخانه تفنگ دارد و گفتند پس در زمین صفرآباد در میان بزرگراه ساری به فرح آباد که به شهر چسبیده است موزه ساری ساخته شود ، حالا می فرمایند شخص آقای موسوی رئیس کل میراث قبول ندارد ، در آخرین دیدار با تمام اعضای شورای شهر ساری در ۲۱/۳/۹۱ فقط در یک کلام دفاع کردند که در کجای این شهر زمین داشتیم و ندادیم ؟

وقتی قرار باشد که ساری شهر نفرین شده و در یک قانون نانوشته ، اراده فوق بشری بر نابسامانی این شهر تعلق گیرد از بشر چه کاری ساخته است ؟ میگویند که میراث میخواهد ، دولت میخواهد ، دوستان ساری میخواهند که برای جوری بار هم که شده در کشور ایران حتی در قرن ۲۱ هم شده ، یک مرکز استان بدون موزه هم داشته باشند که خودش یک تماشاخانه است . اتفاقا در بیش از یکصد سفر استانی آقای رئیس جمهور باز همین کتابخانه مرکزی ساری است که در تمام مصوبات حضور دارد ولی یک درصد هم پیشرفت نداشت ، اینهم از کارهای تماشایی این تماشاخانه ی ساری است مگر ما در وسط شهر تهران سربازخانه نداشتیم، جاهای دیگر سرباز خانه ها وسط شهر نبود فقط در تماشاخانه ساری است که این آیینه دق تمام زورش را دارد در ساری خالی میکند .

آقای موسوی ، به آقای رئیس جمهور از طرف مردم ساری سلام برسانید و بفرمائید حالا که استان عزیز و نازنین سمنان آب خطیرکوه را گرفت ، یک نگاه هوس آلود به چشمه سورت در چهاردانگه ی ساری هم که دارد بخش هایی از مازندران را برای جور شدن بار سمنان به این استان دادند ، هزاران میلیارد تومان برای رفع تشنگی سمنان دارند هزینه می کنند ، کار را یکسره کنند ، مگرنصف مازندران را گرفتند و اسم جعلی گلستان گذاشتند چه شد ؟

ما حرفی زدیم ؟ همین پارسال استان تهران ، تابلوی خودش را در گدوک قلب سوادکوه گذاشته بود ما حرفی زدیم ؟ برای استان سازی سمنان اینهمه حاتم بخشی از کیسه مازندران شد ، ما حرفی زدیم ؟

حالا اگر این اسم مازندران را هم بردارند و بنویسند استان فرزند خوانده سمنان ، شاید با این کار طلسم مازندران باز شود .

شاید مازندران از سر بدقدمی و شوم بختی ساری نجات پیدا کند .

من امروز می بینم که مازندران دارد بیچاره ی شوم بختی ساری می شود . مازندران دارد چوب ساری را میخورد که کم روزی است ، کم اقبال است ، اگر نیست پس اینهمه نارسائی چیست ؟ حضرتعالی که اهل این دیار هستید قول دادید که در اردیبهشت مسئله سرباز خانه ساری را در دولت حل می کنید ، بعد که تهران تشریف بردید و حالا خرداد هم دارد تمام میشود ، پس چه شد ؟

باز هم ساری شوربخت و بداقبال نیست ؟

آقای موسوی؛

ما در ساری موزه بزرگ و منطقه بزرگ نمی خواهیم

مازندران به موزه ملی نیاز دارد ، موزه ملی دوم باید در مازندران ساخته شود .

مازندران شایسته داشتن موزه ملی است ، شما را به خدا برایمان هتل در کنار دریا نسازند ، ما آدم هستیم ، تاریخ داریم ، فرهنگ داریم ، اینجا مازندران است .

زمین صفرآباد ساری برای موزه ملی مناسب است .

حسین اسلامی
رئیس کتابخانه و پژوهشکده فرهنگی مازندران شناسی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سينا 24 خرداد 1391
درود بر شرفت اسلامي.
نعمتی 24 خرداد 1391
با تشکر از جناب آقای اسلامی
خدمتتان عرض کنم ما در ساری بدبختی مون بیشتر از این چیزهاست
چند نماینده با کفایت!!!!! در شورای اراده اختیار انجام وظیفه قانونی خودشان را ندارن !!!!!!!!!!!!!!
شهری که یک متولی صنعت ندارد تا اینهمه مشکلات و معضلات در این مرکز استان بعبارتی روستای پیشرفته نباشد
اینجا نباید حرف زد نباید شکوائیه کرد چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون اینجا عالمان بجای تعلیم و تعلم در امر و نهی مدیران دخالت میکنن وووووو های دیگه
متاسفم که در این استان هستم همین چون مدیران بله قربانگوی خوبی داریم
فولادی 24 خرداد 1391
با سلام
آیا می دانید 75 درصد وسعت شهرستان مهدیشهر از فولادمحله تا خطیر کوه خاک چهاردانگه و دودانگه شهرستان ساری بوده که بعد از انقلاب از شهرستان ساری جداو به سمنان ملحق نمودند . حال هم باید مسئولین مازندران و نمایندگان مردم فکری برای برگشت دادن این حوزه جدا شده به استان مازندران را بدهند . تا هم فرهنگ غنی مازندران محفوظ بماند و هم فکر تصرف خاک مازندران از سر سمنانی ها و تهرانی ها خارج بشود .
نا شناس 24 خرداد 1391
اقا ی اسلامی کجایی؟وقتی پول می تواند برای انتخابات کارساز باشد: انتخابات مجلس شورای اسلامی .انتخابات شورای شهر واقعا جای تاسف وجای تامل؟یک روزی درابتدای انقلا ب غبطه می خوردیم که چرا دراین زمان متولد نشدیم وفکر نمی کردیم یک روزی پول حرف اول را درانتخابات بزند ایاشایسته ها می توانند محلی از اعراب داشته باشند شایسته ها که پول باد اورده ندارند ایادر استان ما یا درشهرما شایسته ها ودلسوزها درمثدر امور هستند؟نماینده ها چطور؟
فولادمحله 24 خرداد 1391
با سلام یک پیشنهاد جالب : فولادمحله را باز پس بگیرید زبان همه سمنانی ها و دیگران کوتاه خواهد شد
مجتبی از ساری 24 خرداد 1391
دکتر جان ته دور بگردم ته فدا که یک مازندرونی اصیل هستی و همیشه امه یار و هواداری . خدا ته پشت و پناه
نا شناس 24 خرداد 1391
جناب آقای اسلامی وقتی مدیران ارشد شهر ما اگر دراستانداری به معاونت می رسند همراه با نماینده سابق شهر فقط به فکر تکه پاره کردن وکوچک کردن این شهر باشند،وقتی در این شهر با درایت ومدیریت مدیران شهری سرمایه گذاران را فراری میدهیم؛وقتی تنها استانی هستیم که نمایندگان یک شهر باهم اتفاق نظر ندارند چه برسد به نمایندگان استان ؛وقتی...... درد زیاده استاد. معلومه استانی که سی وچند سال پیش جز همین استان بود حالا برامون شاخ می شه.همین آقای موسوی که اگر تا حالا تهرانی نشده باشند با قاطعیت میگویم که برای تمامی استانهای کشور کار انجام می دهند وبرای این استان فقط حرف.به قول یک مثل قدیمی : حرف اگر حرف من و گوش اگر گوش توئه آنچه هرگز به جایی نرسد فریاد است.
shariaty 24 خرداد 1391
درود بر شرافت بزرگمردانی که تنها اعتلای وارتقای استان برایش مهم است
حامد 24 خرداد 1391
ضمن تشكر از جناب آقاي اسلامي. در سي سال اخير تازيانه ناعدالتي، بر پيكر مازندران زده شده است كه در هيچ كجاي كشور سابقه ندارد. استاني بي موزه بي كتابخانه بدون دانشگاه در مقايسه با جمعيت ،بدون امكانات شهري،بدون مركز صنعتي، بدون مراكز تفريحي بدون جاده مناسب ، بدون بهداشت درمان مناسب بيمارستان استان از قديمي ترين بيمارستانهاي كشور هستند.و پاره پاره مردن استان
بخشش مناطق وسيعي از دودانگه و چهاردانگه به استان كم وسعت سمنان، نفوذ و پيشروي تهران به سوي مازندران .
اختلافات جانكاه و بي سرانجام بين شهر هاي مازندران
نمونه اي از بي مهري به استان بي مانند در ايران عزيز است.
به جاي تكه پاره كردن و نابودي تدريجي مازندران يك دفع نام آن را حذف و به يكي از استانهاي همسايه بخشيده شود.
در تمام اين مدت سكوت نماينده گان مسئولين استان چه اقدامي به جز هبه سرزمين مازندران به ديگران انجام گرفته است.
محمود ی 24 خرداد 1391
آقای اسلامی ضمن تقدیر وتشکر از این همه تعصب و غیر تمندی حضرتعالی در خصوص استان مظلوم و محروم مازندران خواستم به عرض حضر تعالی و مردم شریف مازندران برسانم نامه ی که سر دلسوزی به این اقای موسوی نوشتید که در دل همه مازندرانیها هم میباشد به حضور تان عارضم که موسوی اهل سوادکوه در شهمیر زاد سمنان یک ویلا ی مجللی دارد که بیشتر اوقات فراغت به همراه ... خانواده مشغول است راستی در زمان بر نامه کلنگ زنی این پروزه انتقال اب در یای خزر به سمنان همین آقای موسوی به همراه آقای ریس جمهور حضور داشتند در همان موقع سوالی در اذهان مردم تداعی میکرد که موسوی ریيس گردشگری است نه متولی آب کشور حا لا چرا در این پروزه حضور دارد !!!! ما به این مازندر انیها باید ببالیم و به این مدیران افتخار کنیم.
ساروی 24 خرداد 1391
بزرگمرد ساری دکتر اسلامی.نماینده ها یاد بگیرید.
---- 25 خرداد 1391
بقول بچه ها دمت گرم دکتر واقعا گل گفتی مسئولین کشور که بدبختانه اکثرا در این دولت مازندرانی هستند وای به حال اون روزی که از مازندران مسولی در کشور نداشته باشیم چی میشه خدا میدونه و....
عرب خزائلی 25 خرداد 1391
با سلام خدمت دکتر عزیز
درد نامه جنابعالی که از سوز دل واز نجوای درون همه ماهاست آنچنان آتشی بر این درون خسته وناتوان از معظل های اقتصادی انداخت که به یکباره خاطر مان آمد که یه خرده فرهنگی داشتیم البته به کوری دوستان پژمرده پست بی غیرت سبک مغز ساده لوح بی نمک شغال صفت خودی که کت عاریه دیگران را به ریا ستاندند واز قبا و پوستین کلاه مازنی وا مانده اند که پدرانمان آنها را به شبانی نمی پذیرفتند حالا وحالا این وکلای بی نزاکتمان به پای بوسی شان می شتابند تا شاید از درگدائی منصبی بستانند پس وای به حال ما و وای به حال این مازندران مهربان صبور توانا دانا بزرگ ما.....
لاسمی 25 خرداد 1391
دیگه بس کنید خواهشا . . ما که دیگه از دست این بابل و ساری کردن های شما خسته و دل زده شده ایم .
مگر دیگر شهر های استان با مشکل و کمبود مواجح نیستند ؟ پس چرا فقط از مشکلات و گرفتاری های بابلی ها و ساروی ها دم میزنید ؟ بخدا مازندران برای ما عزیز است ، ولی بدون بابل و ساری . . تمام مطالب سایت ها شده عدم امکانات و رفاه در بابل و ساری ! خدایا ا چه گناهی کردیم که افتادیک زیر دست بابل و ساری؟؟
جناب مدیر مسئول اگر وجدان داری و از کسی بیمی نداری چاپ کن
پریمی 25 خرداد 1391
درود دكتر جان نميگم چون اقاي رمداني نميزنه سياسي كاري ميكنه وگرنه حرفهايي دارم ومجراهها رو ميدونم
م- ه 25 خرداد 1391
با سلام، تعصبات ناشی از احساسات یکی از عوامل عقب ماندگی استان است. چرا آب مازندران به سمنان نرود؟ استانی که صنعت توسعه یافته دارد نیازمند آب است تا اشتغال ایجاد کند. چرا سمنان را رقیب مازندران بزرگ میدانید در مجموع شهرستان سمنان جمعیتی معادل بابلکنار و استان سمنان جمعیتی به اندازه شهرستان بابل دارد. عدم توسعه زیر ساخت ها در مازندران روحیه ناسازگار با بی عدالتی و حق طلبی مردم این استان است. این مساله در تمام ادوار تاریخ از قیامهای مردم شمال کشور پیداست. در پایان متذکر میشوم محدودیت فضای استان موجب سرریز شدن سرمایه های انسانی به استانهای دیگر شده است و باید زیر ساختها در دیگر استانها از این طریق تامین شود تا توسعه پایدار شکل گیرد. ثانیا در بحث هایی از این دست به توسعه ملی فکر کنید، کمبودهای موجود در استان را به شخص خاص نسبت ندهیم برایآبادانی تلاش نیاز است نه گلایه. ثالثا نزدیک به 50 درصد مردم سمنان مازندرانی های مهاجرند. رفع مشکلات موجود نیازمند ارائه راهکار است در این برهه با گلایه مشکلات پنهان میشود و لی حل نمیشود. با سپاس م-ه
سس 25 خرداد 1391
خدمت برادر خودم جناب آقای اسلامی سلام عرض میکنم امیدوارم هرکجا که هستی سالمو تن درست باشید
منِ مازندرانی اینکه میبینم ینفر میاد دردلِ مردمو میگه اونم بعنوان گلِه از دولت از خدماتی که بعد انقلاب برای استان ما انجام دادن تا الان(چیزی نیست که ادم بتونه بگه) انگاره گوشه ای از درد دلمون آروم میگیره
مثلا خیلی از افراد با این صحبت ها رای اوردن و به مجلس رفتند،رفتند و رفتند
ینفر نیست به داد این مردم برسه
قراره از بالای کیاسر منطقه جمال الدین کلا به بعد جزو سمنان بشه حتی نماینده های استان سمنان چند بار از منطقه دیدن کردن قول هایی هم دادن که که اینجارو مثل نمک آبرود درست میکنیماز اونطرف که تهران درحال پیشرویه فلا به منطقه گدوک رسید قله دماوند رو هم گرفتند به امید خدا به زودی به دریا میرسند.
گلستان هم از شرق درحال پیشروی هست فقط میخوام اینو بگم دور از دسترس نیست که گلستان با تهران همسایه بشه
از من میشنوید شناسنامه هاتونو موقع تعویض،ینسخه ازش کپی بگیرید که به نسل های اینده بگید یزمانی مازندرانو مازندرانی وجود داشت
یک نفر هم نداریم بره حر ف این مردم بیچاره رو توی مجلس بزنه که عزیز من اینجا استان نیست بلکه یک شهره که بصورت یکپارچه از گلوگاه تا رامسر امتداد داره بدون هیچ فاصله ای،اینکه واسه کلان شهرها بودجه خاص درنظر میگیرید اینجا هم نیازه ناسلامتی این شهر نزدیک به 3میلیون جمعیت ثابت و بیشترین گردشگرو در ایران داره بماند که منِمازندرانی نمکیتونم از دریاو جنگلش استفاده کنم
حرف خیلی زیاده کاشکی تمام نماینده ها پول نداشتن که انتخاب بشن از جنس مردم بودند تا بجای دنبال کردن پول برای مصارف خود و وابستگان خود حرف این مردمو میزدند
بازم از صحبت های آقای اسلامی تشکر میکنم
همشهري همدرد 25 خرداد 1391
جناب آقاي دكتر اسلامي ، با سلام ،ضمن تشكر از اينهمه توجه و دلسوزي شما بدينوسيله معروض ميدارد ، مناسب ترين مكان براي موزه مازندران ، بعد از انتقال پادگان ساري ، با توجه به مكان قرارگيري و ساختمان هاي قديمي موجود و درختان زيبا و چندين ساله ، همين پادگان مي باشد و در كنار آن با طراحي فضاي سبز و پارك آكواريوم و باغ پرندگان و يك درياچه مصنوعي زيبا به يكي از زيباترين پارك موزه هاي كشور بدل خواهد شد .
ساداتی 25 خرداد 1391
سلام دکتر
خداقوت
دل به همت مسولین و سیاسیون مازندران نبند که قریب به اتفاق آنها به خاطر حفظ میز و پست و به ظاهر قدرت خود آب و خاک وطن خویش را مانند شاهان قاجار تقدیم می کنند که هیچ اگر لازم باشد ...................!!!!!!!! .
خاک توسرشون
نا شناس 27 خرداد 1391
با سلام مطلب تان عالی بود به جای بابل وساری از مازندران استفاده گردد
احمد 27 خرداد 1391
سلام و درود بر افتخار مازندران يعني دكتر اسلامي كه تما م توان خود را براي اعتلاي فرهنگ مازندراني بكار بسته و بذون هيج چشمداشتي در اين وانفساي غربت فرهنگي در مركز ي كه خود انرا وقف نموده مشغول خدمت مي باشد دكتر عزير چون سخنانت از دل بر مي خيرد به دل مي نشيند اميدوارم مسنولين استان نيز از ابشان بايد بگيرند .م .ب
ن.و 27 خرداد 1391
آقای دکتر اسلامی با سلام :
اگر رئیس جمهور بیاد مازندران و 4 تا گاو و گوسفند زیر پای ایشان قربانی کنند و نصف مازندران را باز جدا کنند چه کنیم؟
ه.و 27 خرداد 1391
آقای دکتر:
برای شادی روح مرحوم مازندران،الفاتحه.
س.س 27 خرداد 1391
آقای اسلامی:
اگر سربازخانه آزاد بشود،پس چه دکان دیگری می توانند باز کنند که سر مردم گرم شود.
نا شناس 27 خرداد 1391
آقای دکتر :
قرار است برای سبک کردن استان تهران-فیروزکوه را هم به سمنان بدهند وای به حال مازندران!!!
نا شناس 28 خرداد 1391
جناب آقای دکتر اسلامی انچه که جان کلام است همان است که شما فرمودید از سر بد اقبالی ماست که با اینچنین مدیران خوش غیرت مواجه هستیم این بد یمنی و شومی همچنان با ما یار خواهد بود و خودی هایی پرورش می دهد که بله قربانگو ترین ها در تاریخ هستند.
نا شناس 28 خرداد 1391
نمی دونم چرا اینهمه قیل و قال بذارید مازندران کلش مال تهران بشه اون وقت بهش می رسن و امکانات میدن ما هم میشیم بچه پایتخت اب از اب تکون نمی خوره بزرگ راه درست می شه مترو هم میاد موزه شهر بازی و ........ که سهله
مازندرانی 5 شهريور 1391
بیایید مازندران عزیز و مظلوم را در یابیم و آن را از شر چپاول و غارتگری تهران و سمنان نجات دهیم
نا شناس 25 مهر 1391
سلام دکتر
یادگرفتیم که نمازبه جماعت و اول وقت ثواب بیشتری دارددلیل اینکارهم بوجودآوردن همبستگی بین مسلمین بوده حالا وقتی درمسجدجامع شهربه خاطرسلایق شخصی وسیاسی دویاسه بار نمازجماعت به امامتهای مختلف وگروههای مختص خود خوانده میشودآیادرسطح مدیریتی شهر میشودتصمیم واحد گرفت!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.22 seconds.